Karlstad
19 Sep 2024
Torsdagar
Olga Karlsson

Ett fantastiskt tillfälle för föräldrar och barn att upptäcka olika målartekniker och konstmaterial. Deltagarna kan arbeta tillsammans med gemensamma projekt eller var och en för sig.

Innehåll
Ett fantastiskt tillfälle för vuxna och barn att upptäcka olika målartekniker och konstmaterial. En vuxen (kan vara förälder, mor eller farföräldrar eller någon annan vuxen i barnets närhet) och ett barn går ihop.

Målet med kursen är att fördjupa deltagarnas kunskaper om konstens uttrycksformer, främja estetisk utveckling, inspirera till kreativt skapande arbete och att man får göra någon tillsammans.

Anmälan
Anmäl ENDAST den vuxna, men uppge barnets fullständiga namn och personnummer i notering/meddelande.
Detta för att försäkringen ska gälla bland annat.
OBS! Priset avser en vuxen och ett barn upp till 10 år. Vill du ha fler barn med på kursen kontakta hej.mitt@medborgarskolan.se eller ring 054-102140. För deltagande av ytterligare ett barn så tillkommer 500 kr.

Upplägg
Kursen går en gång i veckan i fem veckor, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans i gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.

Inga förkunskaper behövs.

Kilskonstnären Olga Karlsson är en mycket uppskattad kursledare med många års erfarenhet av att hålla kurser i måleri i olika medier som akvarell, olja och akryl.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Det finns material att låna på plats vid första tillfället. Ledaren går också igenom vad man behöver införskaffa till kommande tillfällen. Har man eget material hemma så är det bra att ta med redan till första tillfället.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan har du en del förmåner du kan använda, exempelvis 6 procent rabatt hos Bokus och 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln. Mer om våra förmåner.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan har stort utbud av kurser inom ateljé och hantverk, läs mer på www.medborgarskolan.se  eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Kom i oömma kläder. Kursen hålls i vår Ateljé på Vasagatan 8 i Karlstad.

Hos oss på Medborgarskolan är alla deltagare och ledare försäkrade under aktiviteten/kursen samt till och från aktiviteten/kursen. Lär mer på Olycksfallsförsäkring | Medborgarskolan

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad