Jönköping
Söndagar
1 500 kr

Innehåll

I denna kurs ska du dra med dig någon du tycker om och vill dansa med. Här finns utrymme för massor av roliga stilar som man dansar två och två som t.ex Bugg, Lindy hop och Jive. Det är perfekt för att utforska tilliten och gemenskapen med din danspartner!

Upplägg

12 kurstillfällen

1,5 h/tillfälle

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Kursledare: Maya Brännlund

Maya är en tjej på 19 år med flera års erfarenhet inom dansträning med både barn och vuxna i en mängd olika stilar. Hon har gått tre år på Per Brahe gymnasiet där hon studerade på linjen Estet-dans. Hon beskriver sig själv som pedagogisk, social och utåtriktad.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Valfri klädsel.

Välkommen till oss

Lektionerna hålls i Medborgarskolans danslokal på Kämpevägen 35 i Jönköping.

Dusch och omklädningsrum finns.

Bra att veta

Se till att du vid anmälan alltid uppger mail och mobilnummer så vi lätt och snabbt kan nå dig med viktigt information. Blir en lektion exempelvis inställd informerar vi dig om detta via sms.

Under loven är det ingen dansundervisning om inte kursledaren meddelar annat. Skulle en lektion behöva ställas in exempelvis pga. sjukdom kan detta komma att tas igen under lovet om ledaren väljer det.

Vi reserverar oss för att startdatum kan komma att ändras, alternativt att kursen ej kan starta pga. för få anmälda deltagare.

Kallelse skickas alltid ut innan kursstart via e-post eller vanligt post.

Du är välkommen att prova första tillfället, du behöver fortfarande göra en anmälan till kursen. Vill du inte fortsätta efter första tillfället, kontakta Medborgarskolan innan andra kurstillfället så får du kostnadsfritt avanmäla dig från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Länk till allmänna villkor: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Välkommen!

Medborgarskolan Jönköping Danssalar