Stockholm
Ledare
Victoria Wettergren
2 400 kr

Kurs i ryska för dig som är nybörjare.

Innehåll

Kursen ger bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd. Stor vikt läggs vid förmågan att kommunicera.
Ur kursinnehållet: alfabetet, uttalsregler, hälsningsfraser, räkneord, ryska namn, ordförråd kring din bostad.

Förkunskaper

Inga kunskaper i ryska behövs för att kunna delta i denna kurs.

Kursbok

"Mozjno! 1", text- och övningsbok. Kan köpas på www.bokus.com

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial.

Kursledare

Victoria Wettergen är utbildad språklärare och har ryska som modersmål. Hon har en lång erfarenhet av undervisning i ryska på olika kunskapsnivåer och har arbetat på Medborgarskolan sedan i slutet på 90-talet.  Genom åren har hon deltagit i Medborgarskolans interna utbildningsprogram.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 7 dagar före kursstart.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm