Stockholm
Ledare
Iana Martynova
2 400 kr

Fortsättningskurs i ryska för dig som har läst ryska under 7 till 8 terminer i studiecirkel.

Innehåll

Vi börjar med repetition och fortsätter sedan att lära oss ord och uttryck som är bra att kunnna under en resa i rysktalande land.
Vi kommer att fördjupa oss i grammatiken, men fokus ligger också på muntlig kommunikation och utökning av vokabulären.
Målet är att du får ett större ordförråd och att du lär dig mer om ryska i vardagslivet, t.ex. hur man kan fråga efter vägen, tala om Europas länder och huvudstäder. Du övar kommunikation och lär dig nya ord och fraser samt grammatik (dåtid, tisduttryck, ordningstal).

Förkunskaper

Åtta terminer i studiecirkel, ca 160 studietimmar, eller motsvarande kunskaper.
Du kan läsa meningar och fraser, kan hälsa och presentera dig, dvs. berätta om ditt jobb, dina fritidsintressen, vad du gillar osv.

Kursledare

Yana Martynova är modersmålslärare och kursledare i ryska.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursbok

"Mozjno! 1", text- och övningsbok. Kan köpas Akademibokhandeln eller på www.bokus.com.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Bra att veta

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % på www.bokus.com.

I Akademibokhandelns butiker kan du under samma period erhålla 10 % rabatt på böcker, papper och kontorsvaror.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm