Lycksele
Jimmy Edlund Nåvall
200 kr

Få platser kvar

Vill du bli en tryggare användare av mobil och surfplatta? Då är seniorsurf något för dig! Vi träffas en dag i veckan, tisdagar kl 17.30.

Innehåll/Upplägg

Under 6 kurstillfällen träffas vi för att tillsammans utveckla våra digitala färdigheter. Vi utgår från TV-produktionen "Seniorsurfarna" och gruppens önskemål och behov. Under kursen får du utföra olika uppgifter med mobilen som verktyg.

Vi kommer gå igenom grunderna, till exempel olika begrepp, e-post, uppdateringar och appar. När kursen är slut har du blivit tryggare i att använda mobilen och lärt dig mer utifrån dina behov.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs, ni är här för att lära!

Arbetsmaterial

Du behöver en fungerande smartphone. Medtag gärna laddare också så inte batteriet plötsligt tar slut under kurstillfället.

Du behöver även lösenord till ditt apple-konto om du har e i-phone.

Har du en android, till exempel sony, samsung, Nokia, htc etc behöver du din inloggning till gmail.

Kurstillfällen blir på tisdagar.

Startdatum är preliminärt så invänta alltid din kallelse före kursstart!

Jimmy, vår kursledare och kulturarbetare på Medborgarskolan är van användare av olika smarta telefoner och kommer att guida dig till nya kunskaper!

Anmälan

Anmälan sker via formuläret på kursens hemsida eller genom att kontakta oss via telefonnummer 072-142 20 42, 0950-137 45

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Medborgarskolan Lycksele

Borgaregatan 21, Lycksele