Kristianstad
3 Sep 2024
Tisdagar
1 200 kr

Yoga stärker kropp och sinne, skapar balans och harmoni.

Om kursen
Yoga är perfekt för alla åldrar och inte minst för äldre. Yoga har så många positiva utslag i äldres hälsa. Seniroyoga handlar om att skapa styrka och bättre rörlighet, samtidigt som man lär sig att använda andningen rätt för att skapa energi till både kropp och sinne. Yoga jobbar också på att skapa balans i kroppens "energisystem" för att uppnå fysisk och psykisk hälsa och utveckling.

För vem
För alla, ingen erfarenhet krävs.

Kursledaren
Camilla har i väldigt många år varit fascinerad av vår kropps otroliga förmåga till självläkning. När Camilla kom i kontakt med yogan första gången, blev hon fast direkt.

Bra att veta
- En studietimme omfattar 45 minuter.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Medborgarskolan Danssal Kristianstad

Magasinsgatan 2 - Ingång På Baksidan, Kristianstad