Stockholm
14 Aug 2024
Ons, Sön
0 kr

Vill du öva på svenska samtidigt som du lär dig sjunga och får mer kunskaper om Stockholm? Anmäl dig till denna kostnadsfria studiecirkel!

Vi träffas, sjunger på svenska och tränar oss i språket!
Vi blandar sånger, från poplåtar om Stockholm till äldre folkvisor. Här får du lära dig mer om staden och svensk kultur. Samtidigt tränar du svenska språket tillsammans med andra. Du behöver inte ha sjungit i grupp tidigare. Det räcker med att du tycker att det är roligt att sjunga!

Upplägg

Plats: Stadsmuseets gård, Slussen
Vid dåligt väder flyttar vi in i museet.

Kostnad: Gratis

Schema:

• 14 augusti klockan 15:00 - 16:30
  • 18 augusti klockan 14:15 - 16:30
  • 21 augusti klockan 15:00 - 16:30
  • 25 augusti klockan 14:15 - 16:30
  • 28 augusti klockan 15:00 - 16:30
  •

Efter studiecirkelns genomförande kommer vi att sjunga sångerna vi övat på, på Stadsmuseet utomhusgård. Du behöver inte ha varit med på alla träffarna för att vara med den 1 september 15.00-16.30.

Anmälan:  Om du har svenskt personnummer kan du anmäla via hemsidan. Har du LMA-nummer eller samordningsnummer så ska du maila ditt LMA-nummer/samordningsnummer, fullständiga namn, adress, telefonnummer och mailadress till samarbeten@medborgarskolanstockholm.se eller ring 010-157 63 61

Om cirkelledare
Sara Hedberg är en erfaren sångerska och gitarrist som har skrivit egen musik i hela sitt liv. Hon spelar i flera rockband och arbetar också på Stadsmuseet i Stockholm. Hon kommer att leda oss genom sångövningarna med glädje och energi! Hon har valt ut lämpliga sånger som passar olika nivåer av svenska. Du behöver inte ha någon tidigare sångvana för att vara med, bara lust att sjunga samtidigt som du lär dig svenska språket!

Intyg
Ett intyg kan utfärdas till dig om du uppfyller följande villkor: du måste närvara vid dem tre första sammankomsterna.

Studiecirkeln görs med stöd från Stockholms stad.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm