Stockholm
14 Maj 2024
Dag

Lär dig grunderna för att göra en god och fin smörgåstårta!

Innehåll

Vill du kunna göra en smörgåstårta till examensfirandet, födelsedagen eller andra högtidliga tillfällen? Då är detta kursen för dig!
Smörgåstårta för nybörjare. Vi lär oss att göra en smörgåstårta; fyllning, ihopmontering, spackling samt dekoration. Smakerna utgår från havet (t ex räkor).
Alla gör varsin smörgåstårta som man tar med sig hem.

Upplägg

En halvdagskurs för nybörjare. Vi arbetar individuellt samt eventuellt i mindre grupper.
Alla hjälper till att plocka undan, diska och återställa köket innan vi avslutar dagen.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs, alla är välkomna.

Silvia Rexinger är diplomerad konditor med erfarenhet från Grand Hotel i Stockholm. Hon har passion för både det stora och lilla och älskar att såväl baka som att laga mat.
Som kursledare vill Silvia få den som är nyfiken på bakning och matlagning att våga ta steget, oavsett om man är nybörjare eller vill upptäcka något nytt. Med pepp och lättsamhet guidar hon dig genom kursdagen!

Information om allergier, intoleranser och kosthållningar behöver ske vid anmälan till kursen. Ange detta i meddelandefältet i samband med anmälan.
Kostnad för ingredienser ingår.

Utvecklingsmöjligheter

Vi erbjuder många fler matlagningskurser, se utbud på webben.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln. Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm