Stockholm
Ledare
Camilla Svensson
1 550 kr

Lär dig tio olika broderistygn som är användbara för både fritt- och bundet broderi!

Innehåll och mål
Vi inspireras av traditionella broderier från olika delar av landet. Du väljer om du vill brodera en kopia eller göra om det till en ny modern design för att sedan montera på t.ex. en kudde. Under kursens gång går vi igenom totalt tio olika broderistygn.

Upplägg
Grundläggande genomgångar av mönsteruppbyggnad och stygn samt praktiskt arbete. Kursen är förlagd en helg.

Förkunskaper
Den här kursen vänder sig främst till dig som broderat lite tidigare.

Kursledare
Camilla Svensson som är utbildad i både sömnad och vävning samt en rad olika textila tekniker.

Kursmaterial
Du tar med eget material. Mer information om vad du tar med dig får du med kallelsen.

Utvecklingsmöjligheter
Medborgarskolan har ett brett utbud av textila kurser.

Bra att veta

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln:
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm