Västerås
28 Aug 2024
Onsdagar
Margita Thörnström

Vill du lära dig att sy manschetter eller sprund? Mäta rätt till mönstret och göra fina kragar? Då är detta kursen för dig!

Innehåll

I kursen går vi igenom hur man syr detaljer, såsom manschetter, sprund och kragar.

Upplägg
Kursen är lärarledd. I det ingår paus för fika som ni själv tar med er.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs.

Margita Thörnström

Medborgarskolans ledare delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. De vidareutvecklar kontinuerligt sin förmåga genom Medborgarskolans fortbildningsprogram inom vuxenpedagogik.

Kursmaterial
Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften.
Ta med eget material (tyg, tråd, mönster, sybehör). Tänk på att tvätta tyget innan. Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften.
Det finns symaskiner för utlåning men om du har en egen symaskin får du gärna ta med den.

Kallelse/Faktura
Kallelse/faktura skickas till angiven e-postadress cirka en vecka före kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar.

Folkbildning
Grundtanken med folkbildning är att deltagarna i samverkan med kursledaren lär av varandra. Arbetsformerna är demokratiska och engagerande och lärandet aktivt. Deltagarna söker och bygger sin egen kunskap genom dialog, interaktion och reflektion med andra. Genom bra kommunikation har kursledaren möjlighet att anpassa kursen tillsammans med deltagarna under kursens gång.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på

Medborgarskolan bjuder på kaffe och te i sina lokaler, och det finns möjlighet att värma mat i micro.

Medborgarskolan Västerås Kopparlunden

Skivfilargränd 4, Västerås