Falun

En plats kvar

Vill du ha läxhjälp, konversationsträning eller extra finslipning inför en resa eller konferens? Medborgarskolan erbjuder individuell undervisning i flera språk bland annat engelska, spanska, japanska, tyska, italienska, franska, arabiska. Ta chansen att få hjälp med precis det du själv önskar, helt på dina villkor!

Innehåll

Helt enligt dina behov och önskemål. Skriv i meddelandefält vilket språk det gäller. Undervisningen kan ske både på distans och på plats.

Vilken kursledare du får beror på vilket språk du väljer. Gemensamt för alla Medborgarskolans ledare är att de delar med sig av sina ämneskunskaper på ett inspirerande och engagerande sätt. Medborgarskolan har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kurslitteratur

Kursmaterial ingår inte i kursavgiften. Om du tillsammans med kursledaren bestämmer att kursmaterial ska användas i undervisningen införskaffas detta av kursdeltagaren.

Priset avser 5 x 45 minuter. Fem tillfällen är minimum för enskild undervisning.

Ring 023-21575 eller skicka mail till falun-borlange@medborgarskolan.se angående dina önskemål om innehåll, startdatum och tid.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Falun

Åsgatan 27A, Falun