Växjö
29 Aug 2024
Torsdagar
Maria Cronholm Lönndahl

Utveckla din stickning eller virkning i höst!

Har du erfarenhet av stickning eller virkning och vill utvecklas tillsammans med andra? Då är detta kursen för dig!  Gör hösten lite mysigare och haka på trenden och låt ditt kreativa sinne blomstra i höst!

Upplägg

Vi provar på olika avancerade tekniker, och det är ett utmärkt tillfälle att utveckla dina färdigheter och utforska nya möjligheter. Vår kursledare ger stöttning och inspiration, och vi utvecklas tillsammans i en avslappnad och social miljö.

Grundkunskaper i stickning eller virkning.

Material

Ta med ditt eget garn, mönster, sticknålar eller virknålar till det arbete du vill jobba med. Visst urval av mönster för stickning och virkning kommer finnas på plats.
Vi bjuder på kaffe/the.

Maria Cronholm Lönndahl är en passionerad stickare som bor på landet tillsammans med sin sambo Magnus och deras tre katter. Redan vid sex års ålder introducerades Maria för stickning av sin mamma, och sedan dess har det varit en konstant närvaro i hennes liv, anpassat efter olika skeden och situationer.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information ang kursen.
Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstart.
Om kursen skulle ha för få deltagare och behöver skjutas fram eller ställas in kommer vi meddela dig  1-2 veckor innan kursstarten.

Varmt välkommen!

Medborgarskolan Växjö