Växjö
29 Aug 2024
Torsdagar
900 kr

Lär dig sticka eller virka i höst!

Oavsett om du är nybörjare eller har lite mer erfarenhet, finns det något för alla. Gör hösten lite mysigare och haka på trenden och låt ditt kreativa sinne blomstra i höst!

Upplägg
I denna grupp lär vi oss grunderna i att sticka eller virka och varje deltagare arbetar med sitt eget projekt, allt från mysiga raggsockor till färgglada mormorsrutor. Vår kursledare ger stöttning och inspiration, och vi utvecklas tillsammans i en avslappnad och social miljö.

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs utan vi utgår från din nivå där du befinner dig.

Material
Ta med ditt eget garn, mönster, sticknålar eller virknålar till det arbete du vill jobba med. Visst urval av mönster för stickning och virkning kommer finnas på plats.
Vi bjuder på kaffe/the.

Birgitta Karlsson har många års erfarenhet av handarbete och har ett gediget intresse av virkning och stickning på sin fritid. Hon jobbar gärna med olika färger, mönster och garn och olika tekniker är extra roligt tycker Birgitta.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information ang kursen.
Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstart.
Om kursen skulle ha för få deltagare och behöver skjutas fram eller ställas in kommer vi meddela dig  1-2 veckor innan kursstarten.

Varmt välkommen!

Medborgarskolan Växjö