Nora
15 Aug 2024
Torsdagar
Regina Wangerud

Låt kreativiteten flöda med stickning! Här lär vi oss grunderna i stickning, avig och räta maskor, vilka stickor använder vi när, hur man stickar efter mönster, men du kan också vidareutvecklas i dina redan befintliga kunskaper med inspiration av kursledaren.

Innehåll
Vi arbetar med olika tekniker i stickning! Du väljer fritt vad du vill göra i samråd med ledaren som vägleder dig till färdigt alster. Du får tips och råd om vilket garn och stickor som passar till just din stickning. Kursen passar dig som vill arbeta med dina händer och som uppskattar känslan av att tillverka något bestående.

Vi träffas under 10 veckor 3 x 45 min, samma dag/ samma tid
Det går bra att ansluta sig löpande till gruppen.
Vi ses på Knut och Tova i Nora 1 tr upp i deras kurslokal, medtag gärna eget fika!
Alt ute om vädret tillåter och gruppen vill.

Knut och Tova
Är en present och handarbetsbutik i Nora med stort utbud av handarbeten och garner.
ni kan besöka deras hemsida här: https://www.knutochtova.se

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs, både nya och erfarna deltagare är välkomna. Vi lär os på individuell nivå.

Regina Wangerud är lärare i grunden och brinner för hantverket stickning.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Material medtages av deltagaren. Rundsticka, ullgarn och ev. mönster du vill sticka. Allt detta kan du få hjälp med under kursens första tillfälle

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du 5 % rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Medborgarskolan erbjuder även ett stort utbud inom andra hantverkskurser, se vårt kursprogram eller kontakta oss så försöker vi hjälpa dig att hitta något som passar.

Kurslokalen är 1 trappa upp utan hiss.
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Knut och Tova

Prästgatan 5, Nora