Kristianstad
Fredagar
Charlotta Ljungberg
395 kr

Yoga är ett fantastiskt sätt att rena kropp och sinne. I denna kursen har vi stolen till hjälp.

Om kursen
Yoga skapar balans i kroppens energisystem. Genom både ståendeställningar och sittandes på stolen, stärker vi kroppen. Vi fokuserar på andningen och avslutar med avslappning. Kroppen blir därmed starkare och smidigare. Du får mer energi och håller kropp och sinne ungt och vitalt. Du får ett inre lugn och reducerar personlig stress för att orka med vardagen bättre.

För vem
Det krävs inga förkunskaper, alla utgår från sin egen förmåga. Du måste varken vara vig, stark eller snabb – alla utövar yogan efter egen förmåga; oavsett om du har/haft hjärtproblem, är vältränad, överviktig – eller är trött och har en riktigt dålig dag. Förmodligen är det just då du egentligen mår bäst av att yoga. Yogan är nämligen kraftfull. Den kan vara nyckeln som låser upp dina innersta känslor och låter dem komma upp till ytan.

- Uppehåll 29 mars
- Denna kurs är ett samarbete med Kristianstad kommuns mötesplatser.
- Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit och kursen blir startklar. Invänta en kallelse som kommer med posten.
- Det går att dela upp kursavgiften på två eller tre månader utan extra kostnad.

Har du läst våra köpvillkor? Ta del av viktig information innan du anmäler dig. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Betala kursavgiften och kontakta oss på 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto till din arbetsgivare.

Rabatt på böcker
Som deltagare i Medborgarskolans kurser får du 6% rabatt på böcker hos Bokus och 10% hos Akademibokhandeln. Läs mer om hur du utnyttjar din rabatt här. https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/formaner/

Om folkbildning
En kurs på Medborgarskolan är en ledarledd studiecirkel där alla deltagare kan påverka studiernas innehåll i en demokratisk anda. För folkbildning handlar om att lära tillsammans och av varandra.

Sommarlust mötesplats

Utställningsvägen 2b, Kristianstad