Uddevalla
2 Sep 2024
Måndagar
Emmie Magnusson

Vi lär oss grunderna i streetdance. Starkt, studsigt, utmanande och konditionskrävande! Vi gör rytmiska steg, hopp och rörelser till tuffa beats, samt tränar för scenframträdande.

Innehåll
Vi jobbar med steg, stegkombinationer, teknik, styrka och smidighet.
Kursen omfattar 10 kurstillfällen (60 min/kurstillfälle).

För vem
Denna kurs är för danssugna killar och tjejer 10-12 år. Inga förkunskaper krävs.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Vi dansar på parkettgolv. Använd gärna mjuk och ledig klädsel samt innegympaskor. Medtag vattenflaska.

Denna kurs ingår i Aktiv Ungdoms utbud, vilket gör att du automatiskt blir medlem i Aktiv Ungdom. Medlemsavgiften specificeras på första fakturan under medlemsåret och ingår i kursavgiften.

Dusch och omklädningsrum finns.

Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala kursen? Kontakta ditt lokalkontor för mer information eller ange detta i meddelandefältet vid anmälan på webben.

Medborgarskolan Källdal

Almåsvägen 2, Uddevalla