Två kvinnor samtalar med varandra
Kurs

2 Sep 2024
Mån, Ons, Fre
Gunilla Taiba

Svenska för au pairer/Schwedisch für Au-Pairs aus Deutschland usw. - Anfänger/Beginners/Nybörjare Swedish for au pairer from other countries - beginners
Schwedisch für Au-Pairs aus Deutschland, Österreich und Schweiz - Schwedisch für Anfänger.
Svenska för au pairer från Tyskland, Österrike och Schweiz - nybörjare.
Swedish for au pairer from other countries - beginners

Unterricht dreimal pro Woche: Montag + Mittwoch 10.00-12.30 und Freitag 10.00-13.30Uhr.
Kursdauer: 7 Wochen
10 Stunden pro Woche (eine Unterrichtsstunde dauert 45 Minuten)
Lessons three times a week: Monday + Wednesday 10.00-12.30 and Friday 10.00-13.30.
Course duration: 7 weeks
10 lessons per week (one lesson lasts 45 minutes)

Lektioner tre gånger i veckan: måndag + onsdag 10.00-12.30 och fredag ​​10.00-13.30.
Kurslängd: 7 veckor
10 lektioner per vecka (en lektion varar 45 minuter)

Inhalt - Contents - Innehåll

Das Grundniveau ist in zwei Kurse unterteilt und vermittelt das Grundwissen über schwedische Grammatik, Aussprache und Wortschatz. Großer Wert wird auf die kommunikative Fähigkeit gelegt. Einfache Dialoge, Partnerarbeiten und Rollenspiele sind ein wesentlicher Bestandteil des Unterrichts. Auch die Aussprache wird kontinuierlich geübt.
The basic level is divided into two courses and provides basic knowledge of Swedish grammar, pronunciation and vocabulary. Great emphasis is placed on communicative skills. Simple dialogues, partner work and role play are an important part of the lesson. The pronunciations are also practiced continuously.

Grundnivån är uppdelad i två kurser och ger grundläggande kunskaper i svensk grammatik, uttal och ordförråd. Stor vikt läggs vid kommunikativa färdigheter. Enkla dialoger, partnerarbete och rollspel är en viktig del av lektionen. Uttalen praktiseras också kontinuerligt.

Kursliteratur - Course literature - Kurslitteratur

Die Kosten für die Kursliteratur (Rivstart A1-A2, die zweite Ausgabe von 2014) sind nicht in der Kursgebühr enthalten.

The costs for the course literature (Rivstart A1-A2, second edition from 2014) are not included in the course fee.

Kostnaderna för kurslitteraturen (Rivstart A1-A2, andra upplagan från 2014) ingår inte i kursavgiften.

Good to know- Bra att veta

Falls du keine schwedische Personenkennzahl hast, kannst du dich anmelden, indem du deinen Namen, dein Geburtsdatum, deine Adresse und Telefonnummer an folgende Adresse schickst: info.sthlm@medborgarskolan.se. Du kannst dich auch telefonisch bei uns anmelden: 010-157 63 61.

Deine Anmeldung ist verbindlich. Bei Rücktritt wird eine Gebühr erhoben, deren Höhe von den Geschäftsbedingungen abhängt.

If you do not have a Swedish Social security number, you can register by sending your name, date of birth, address and telephone number to the following address: info.sthlm@medborgarskolan.se. You can also register with us by phone: 010-157 63 61.
Your registration is binding. In case of cancellation, a fee will be charged, the amount of which depends on the conditions.

Om du inte har en svenskt personnummer kan du registrera dig genom att skicka ditt namn, födelsedatum, adress och telefonnummer till följande adress: info.sthlm@medborgarskolan.se. Du kan också registrera dig hos oss på telefon: 010-157 63 61.

Din registrering är bindande. I händelse av avbokning debiteras en avgift vars belopp beror på villkoren.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm