Växjö
22 Maj 2024
Dag

I denna workshop ger vi nytt liv till gamla hemtextilier genom att sy våra egna förkläden.

Under kvällen så kommer vi att gå igenom tips och trix på hur man kan ta tillvara på och ge nytt liv till gamla textilier som man har i hemmet. Tillsammans tar vi oss igenom de grundläggande stegen och sömnadstekniker som behövs för att sy ett funktionellt förkläde i enklare design. Ambitionen för kvällen är att alla deltagare ska ha hunnit sy ett eget förkläde att ta med sig hem.

Inga förkunskaper i sömnad krävs, deltagarna syr under handledning.

Material:

Ta med egen symaskin, endast begränsat antal maskiner finns att låna. Först till kvarn! Meddela arrangör om du behöver låna i kommentaren när du gör din anmälan. Resterande material du behöver ingår i kursavgiften. Har du ett grövre tygstycke hemma som du vill använda till ditt förkläde så går det bra att ta med det.

När: 22/5

Var: Medborgarskolan Växjö, Vintervägen 2

Tid:18:00-21:00

Kostnad: 500 kr

Kursledare:

Fem2design är en Växjöbaserad designduo som består av Camilla Guzmán och Emma Parsmo. Duon omfamnar en bredd av varierande åtaganden och projekt såsom produktdesign, grafisk formgivning, workshops och föreläsningar. Med glädje för hantverk kombinerar duon det etiska med det estetiska i utformandet av sin design genom att skapa med återanvända, överblivna eller uthålliga material.

www.fem2design.com

Anmälan och kallelse:

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Som deltagare under 18 år måste målsman stå som annan betalare vid anmälan.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen.

Om kursen skulle ha för få anmälda meddelar vi dig 1-2 veckor innan kursstart.

Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstartdatum som en bekräftelse på kursstart. I kallelsen följer även information om kursen.

Har du frågor angående kursen kontakta:

Verksamhetsutvecklare

Lone Wåxnäs