Göteborg
15 Jun 2024
Lör, Sön

Att teckna serier gör man mycket mer i dag än någonsin och det finns många olika seriegenrer att välja på när man vill teckna serier. I Sverige har mangan blivit populär den typiska japanska serieteckningen som kännetecknas av figurer med stora ögon och oproportionerliga kroppar.

Innehåll
Vi tecknar och provar olika tekniker för serietecknandet. Du får även lära dig seriekaraktärernas uttryck i mangans värld och hur du tecknar dessa.

Teori och praktik varvas, men fokus ligger på det kreativa skapandet.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Detta är en barn och ungdomsgrupp.

Vendela Berglin: http://louchastain.tumblr.com/tagged/art-tag
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Material ingår inte i kursavgiften. Du behöver bland annat skissblock, blyertspenna en tunn svart tuschpenna samt radergummi. Läraren går igenom övrigt material vid första kurstillfället.

Denna kurs ingår i föreningen Aktiv Ungdoms utbud och som kursdeltagare blir du automatiskt medlem i föreningen. Medlemsavgiften ingår i kursavgiften och specificeras på fakturan.
Du får en kallelse till kursen ca 1-2 veckor innan kursstart. Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs mer på www.medborgarskolan.se/formaner
Vill du delbetala kursen? Här kan du läsa mer om hur du gör: https://www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor/​ Kontakta oss för mer information ring 031-7551412.

Medborgarskolan Göteborg Ateljé

Viktoriagatan 23, Göteborg