Trollhättan
9 Sep 2024
Måndagar
Linda Grusell

Vill du lära dig klädsömnad, lappteknik, göra något nytt av gammalt eller något annat inom textil så är du varmt välkommen till denna kurs!

Innehåll
Den här kursen är för dig som vill göra egna textila projekt i slöjden. Det kan vara klädsömnad, lappteknik, eller att sy andra saker efter mönster. Det kan också vara att göra ändringar på dina kläder, laga trasiga kläder eller göra ett återbruk av något gammalt till något nytt.

Du får lära dig sömnad från grunden eller fördjupa dina kunskaper. Det kan handla om allt från att bekanta sig med symaskinen till måttagning, mönsterutläggning, tillklippning och provning.

För vem
Inga förkunskaper krävs. Vi blandar nybörjare med mer rutinerade kursdeltagare i gruppen. På det viset så inspireras vi och lär vi av varandra. Allt utgår från deltagarnas egna önskemål och nivå.

Jag som håller i kursen heter Linda Grusell och arbetar sedan många år tillbaka som slöjdlärare. Jag har ett genuint intresse för slöjd, att skapa och vara kreativ. Att inspirera andra att upptäcka skaparglädjen är det bästa med mitt yrke.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Material ingår inte i kursavgiften så ta med tyg och tråd.

Du får en kallelse till kursen ca en-två veckor innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många deltagare. Ju tidigare du anmäler dig, desto större chans att kursen startar. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare och/eller kurslokal.

Som deltagare i någon av Medborgarskolans kurser får du 6 procents rabatt på böcker hos www.bokus.com. Du får också 10 procents rabatt på böcker i Akademibokhandelns butiker.

Vill du delbetala kursen? Kontakta ditt lokalkontor för mer information eller ange detta i meddelandefältet vid anmälan på webben.

Skoftebyskolan

Kasvägen 2, Trollhättan