Örebro
9 Nov 2024
Dag
Bussaba Kaewtipayanate

Den härliga och unika smakblandningen av olika ingredienser har gjort Pad Thai till en av världens favorit bland thaimaträtter. I kursen kommer vi lära oss att göra hemgjord tamarindsås och många tips om maträtten.

Mål
Att få en inblick i och lära sig mer om det thailändska köket. Vi lagar thailändsk mat och du får massor med tips och får lära dig tekniker för att bli ett riktigt proffs efter kursen.

Upplägg
Deltagarna jobbar i mindre grupper och får olika uppgifter enligt recept. Vi avsmakar förstås. Alla hjälper till att duka av och diska. Alla får recept att följa steg för steg.

Inga förkunskaper krävs.

Kursmaterial
Matkostnad och recept ingår i kurspriset.

Bussaba Kaewtipayanate kom till Sverige 2010 och arbetar som kursledare på Medborgarskolan. Hennes familj äger en restaurang och hon är utbildad kock. Bussaba gör alla recept själv från grunden & det är viktigt med goda, färska råvaror samt näringsrik mat. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Vidareutveckling
Bussaba har andra kurser hos oss inom matlagning. Vi har ett stort utbud av matlagningskurser, se vårt kursprogram eller kontakta oss för mer information.

Dagen avslutas med en gemensam måltid. Ta med något att bära hem lite smakprov i, och en flaska för tamarindsås. Meddela allergier i meddelandefältet vid anmälan.

Delbetala kostnadsfritt. Ange i meddelanderutan.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro