Örebro
5 Sep 2024
Torsdagar
Monica Bursell

Tyska talas av över 120 miljoner i Europa. Lär dig tala och förstå tyska med vår engagerande nybörjarkurs – perfekt för att snabbt komma igång med språket! Anmäl dig nu och börja din resa mot att behärska ett av Europas mest användbara språk.

Innehåll

Vi övar det praktiska vardagsspråket och har som mål att förbättra det talade språket och kunskaperna i grammatiken för att kunna använda språket otvunget och varierat under olika situationer. Vi använder dels boken, dels material som kursledaren tillhandahåller

Upplägg

Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans i gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.

Förkunskaper

Kursen vänder sig till dig som har studerat tyska i några år och har goda grundläggande kunskaper i tyska språket och i tysk grammatik samt klarar dig i vardagssituationer och förstår enklare texter.

Är du osäker på kunskapsnivån rekommenderar vi att du gör Medborgarskolans nivåtest.
Läs om språknivåer och testa dig själv på Medborgarskolans nivåskala

Europarådets nivåskala:
Basnivå Nybörjare
Basnivå A1
Basnivå A2
Självständighetsnivå B1
Självständighetsnivå B2
Avancerad nivå C1
Avancerad nivå C2

Monica är en mycket hängiven ledare med oerhört mycket erfarenhet från undervisning i tyska inom gymnasieskolan och många år som ledare hos Medborgarskolan.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

I kursen använder vi av Lieber Deutsch 4 2.0 ISBN:9789147117895 samt material som framtagits av ledaren. Boken hittar du här.

Observera att kursmaterialet inte ingår i kursavgiften och INTE tillhandahålls av Medborgarskolan.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du även 5% rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta oss för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling

Efter avslutad kurs har vi alltid fortsättningskurser att erbjuda. Prata med din kursledare så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro