Stockholm
Ledare
Pia Berggren
2 400 kr

Du lär dig grunderna i tyska med fokus på kommunikation i vardagliga situationer.

En nybörjarkurs i tyska för dig som vill lära dig att kommunicera på tyska i olika vardagliga situationer som du kan tänkas hamna i som turist i Tyskland eller i möten med tysktalande turister i Sverige.

Innehåll

Du lär dig grunderna i det tyska språket med fokus på kommunikation i vardagliga situationer:
t.ex. hälsningsfraser, presentation, lära känna någon, veckodagar, klockan, fritidsaktiviteter, familjen, yrken.
Vi läser och lyssnar på texter, lär oss uttalet.

Genom repetition, dialoger och rollspel får du möjlighet till muntlig träning och befäster vanliga ord och fraser.

Upplägg

Kursen omfattar 10 gånger à 2 studietimmar (en studietimme är 45 minuter).

Förkunskap

Inga förskunskaper krävs för denna kurs

Kurslitteratur

Information om kurslitteratur kommer

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Kursledare

Pia Berggren

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Rådgivning
Om du är osäker på din nivå och vilken kurs du ska välja, kom och träffa en av våra kursledare. Ring 010-157 63 61 och boka en tid.

Du kan testa dina kunskaper även med nivåplaceringstestet som finns på vår hemsida:
Nivåtest i tyska.

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm