Örebro
5 Sep 2024
Torsdagar
Monica Bursell

En kurs i tyska för dig som vill lära dig att kommunicera på tyska i olika vardagliga situationer som du kan tänkas hamna i som turist i Tyskland eller i möten med tysktalande turister i Sverige.

Om kursen
Du lär dig grunderna i det tyska språket med fokus på kommunikation i vardagliga situationer:
t.ex. hälsningsfraser, presentation, lära känna någon, veckodagar, klockan, fritidsaktiviteter, familjen, yrken.
Vi läser och lyssnar på texter, lär oss uttalet.

Genom repetition, dialoger och rollspel får du möjlighet till muntlig träning och befäster vanliga ord och fraser.

Upplägg
Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.

Inga förkunskaper krävs.

Monica är en mycket hängiven ledare med oerhört mycket erfarenhet från undervisning i tyska inom gymnasieskolan och många år som ledare hos Medborgarskolan.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial
Lieber Deutsch 1 Text o Övn inkl cd ISBN 9789147121298. Observera att kursmaterialet inte ingår i kursavgiften och inte tillhandahålls av Medborgarskolan. Invänta kallelse med datum för kursstart innan du köper boken.

Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du även 5% rabatt på http://www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta oss för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
Efter avslutad kurs erbjuder vi fortsättningskurser. Prata med din kursledare så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro