Växjö
25 Maj 2024
Dag
Maria Cronholm Lönndahl

Är du redo att ta din stickning till nästa nivå? Då har du kommit rätt!

I denna workshop tar vi itu med UFO:n (UnFinished Objects), fortsätter på pågående projekt eller startar helt nya spännande projekt. Vi stickar tillsammans och hjälps åt där vi kört fast eller tröttnat.

Under workshopens gång kommer vi att prova på olika avancerade tekniker såsom magic loop, tvåfärgad patentstickning och oändlig uppläggning. Det är ett utmärkt tillfälle att utveckla dina färdigheter och utforska nya möjligheter.
Så ta med dina stickor och garn, och låt oss skapa tillsammans! Det här blir en rolig och lärorik workshop där vi får chansen att inspireras och utvecklas.

Material: Ta med ditt eget garn och stickor.

När: 25/5

Tid: 10:00-14:00 med paus (fika ingår)

Plats: Medborgarskolan Växjö, Vintervägen 2

Kostnad: 290 kr

Om ledaren:

Maria Cronholm Lönndahl är en passionerad stickare som bor på landet tillsammans med sin sambo Magnus och deras tre katter. Redan vid sex års ålder introducerades Maria för stickning av sin mamma, och sedan dess har det varit en konstant närvaro i hennes liv, anpassat efter olika skeden och situationer.

Nu, efter år av erfarenhet och praktik, har stickningen blivit en av Marias mest älskade sysselsättningar. Hon finner glädje och inspiration i att arbeta med olika garn och färger, och det är sällan en dag går utan att hon plockar upp stickorna för att skapa.

Maria ser nu fram emot att dela med sig av den kunskap och passion som hon har samlat på sig.

VÄLKOMMEN!

INFO OM ANMÄLAN

Anmäl dig genom att klicka på Anmäl dig här. Som deltagare under 18 år måste målsman stå som annan betalare vid anmälan.

Glöm inte att uppge mobilnummer och mejladress vid anmälan för att inte missa viktig information angående kursen.

Vid fullbokad kurs och många reservanmälda kan det hända att vi startar upp fler kurser, ange därför gärna om det är någon dag eller tid som passar bra för dig vid anmälan.

Vi reserverar oss för att kursen kan komma att byta dag eller tid eller ställas in pga för få anmälda.

Ju tidigare du anmäler dig desto större chans att kursen kommer till start.

Om kursen skulle ha för få anmälda meddelar vi dig 1-2 veckor innan kursstart. Vi reserverar oss för eventuell framflyttad kursstart, ändrad dag och/eller tid. Vi kontaktar dig alltid innan förändring och du har då rätt att avboka din plats kostnadsfritt.

Kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstartdatum som en bekräftelse på kursstart. I kallelsen följer även information om kursmaterial och eventuella entrékoder.

Har du frågor angående kursen kontakta:

Verksamhetsutvecklare

Lone Wåxnäs