Lund
Dag
Söndag
0 kr

Länge leve livet - Gratis VÅRKONSERT i Polhemskolans aula, Lund. Tonoptimisterna, Supernovan, Kör 55+ Lund och Malmö, manskören Cantores och våra nyblivna körsångare i Vi kan inte sjunga-kören framför omtyckta sånger om våren. En konsert med mycket hopp och glädje - välkommen!

Vi samlas för att lyssna till våra trevliga körer inom folkbildningen i Lund och Malmö. De har träffats regelbundet hela våren för att öva, allt under ledning av vår omtyckta och skickliga dirigent Joachim Saxenborn.

Solist på konserten är Lena Persson.

Välkommen söndag 5 maj till en musikalisk stund tillängnad våren och livet!

Tillgång till aulan från Rådmansgatan (trappor mot Trollebergsvägen avstängda för byggnation).

Om konserten

Konserten är drygt en timme utan paus, fri sittning och fritt inträde. Föranmälan går bra att göra här via hemsidan, men är inget krav. Lokalen är även tillgänglig för rullstolsburna.

Körverksamhet i Medborgarskolan Lund

Joachim Saxenborn leder flera olika populära körer i Lund. Det finns körer för de som aldrig tidigare sjungit i kör, liksom för mer vana körsångare. Vi har även kör som är schemalagd dagtid och inriktad på deltagare 55 år + och andra sångglada som kan dagtid mitt i veckan.
Det finns platser i våra körer och vi har något som passar alla. I början av varje termin har vi gratis prova på-tillfällen för varje körkurs.

Kom med och sjung i kör med Joachim Saxenborn!

Höstterminen 2024:

27 augusti börjar Supernovan (kören övar på tisdagkvällar)

28 augusti börjar Tonoptimisterna (onsdagkvällar)

10 september börjar Kör 55+ Lund (dagtid tisdagar)

10 september börjar Vi kan inte sjunga-kören, vår nybörjarkör (tisdagkvällar)

Prova gratis körsång 27/8

Är du nyfiken på körsång? Är du nybörjare så har vi ett fint tillfälle att testa körsång tisdag kväll 27 augusti: Prova på med Vi kan inte sjunga-kören (gratis, anmälan på hemsidan). Även till de andra körerna brukar vi ha ett gratis Prova på-tillfälle en vecka före ordinarie körstart.

För mer information och anmälan, sök körsång + Lund på hemsidan, eller kontakta Medborgarskolans kundtjänst.

Välkommen!

Polhemskolans aula