Stockholm
23 Okt 2024
Onsdagar
Paula Ternström

Har du ibland befunnit dig i en situation där du varit osäker på etiketten?

Innehåll och upplägg

Vad är vett och vad är etikett? När behöver vi det och hur viktigt är det?
Hur har etiketten förändrats?
Tillsammans undersöker vi begreppen med hjälp av Edward Bloms etikettsbok
” Om konsten att umgås med människor” – ett sätt att göra världen lite bättre

Förkunskaper

Du behöver inte ha några förkunskaper, nivån anpassas efter deltagarna. Din utveckling är
individuell, och bygger på dina erfarenheter och din personlighet

Paula Ternström har lång erfarenhet som kursledare och kommunikatör. Hon har sin utbildning inom retorik bland annat från Stockholms universitet och IHR, men är också utbildad i marknadskommunikation, pedagogik och socialantropologi. Kombinationen med hennes erfarenheter som skådespelare har försett henne med verktyg som gjort henne till en eftertraktad pedagog inom retorik och kommunikation.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Du behöver inte köpa någon kursbok, det material vi använder får du av din kursledare.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln. Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på bokus.se och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm