Göteborg
5 Okt 2024
Lör, Sön

Att virka små figurer, så kallade Amigurumi, har blivit omåttligt populärt. Det är inte så konstigt eftersom de små sötnosarna finns i alla möjliga former och färger – bara fantasin sätter gränserna för vad du kan skapa med garn och virknål.

På den här kursen får du lära dig grunderna i att virka amigurumi-figurer. Vi går igenom grunderna i tekniken, hur du virkar runt, ökar och minskar och vi övar på de moment som ingår i att skapa en figur. Undervisningen sker i form av personlig handledning och gemensamma genomgångar med hela gruppen.

Detta är en helgkurs, kursdagarna är lördag - söndag.

För vem
För att få utbyte av kursen bör du kunna grunderna i virkning

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
Material ingår inte.
Du behöver ha med dig virknålar från 3,0 eller 3,5 mm och ganska tjockt bomullsgarn, typ Drops Paris. Man kan fynda restgarner och virknålar på loppis eller i secondhandaffärer.

Vill du delbetala kursen? Kontakta oss för mer information ring 031-7551412.

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg