Växjö
Dag

Decoupage är en gammal teknik för dekoration av vardagliga föremål av utklippta motiv från pappersservett eller annat papper.

Gör din intresseanmälan här genom att klicka på Anmäl så kontaktar vi dig med ett startdatum!

På denna endagskurs flödar idéerna och deltagarna tar själva med sig vilket material de vill återanvända och skapa något fint utav. Det kan vara glasburkar, konservburkar, eller pappersförpackningar som dekoreras med utklippta mönster av pappersservetter eller från reklamblad som rivits i bitar och blir till vackra motiv och förvandlar dessa återbruk till fina vaser, söta askar, blomkrukor etc. Man kanske vill dekorera en gammal ljuslykta och göra den till sin egen design, det bestämmer man själv! Tillsammans vuxen och barn blir detta en rolig och kreativ dag som ni inte får missa!

Söndag kl 13-16.

700 kr (Priset inkluderar 1 vuxen och 1 barn) E
xtrabarn kostar 300 kr.

Medborgarskolan, Vintervägen 2 Växjö.

Inga förkunskaper behövs för denna kurs.

Studiematerial
Deltagarna tar själva med sig det material man vill återanvända och skapa något av fint utav, tex glasburkar, konservburkar, papperslåda m.m. Till motiv tar man med servetter, reklamblad, silkespapper eller liknande. Ledaren kommer kontakta deltagarna innan kursstart för tips och råd om material.
Övrigt material som behövs för dagen som lim, hobbyfärg, penslar och saxar kommer finnas på plats.

Om ledaren
Milla är en yrkesverksam konstnär och har stor erfarenhet av att undervisa och handleda inom konst på många olika kunskapsnivåer och hon har tilldelats ett flertal priser och stipendier för sina verk. Som lärare i konst försöker hon förstå var varje deltagare befinner sig i sin utveckling och anpassa lärandet till varje individs målsättningar.

Vid anmälan
Anmäl endast den vuxna, uppge barnets personnummer och namn i notering/meddelande. Rekommenderad ålder på barnet 7-13 år.

Ha på oömma kläder.
Vi återkommer med ett startdatum och kallelse till kursen skickas till dig via mejl ca en vecka innan kursstart.

Vid ev frågor och funderingar, mejla verksamhetsutvecklare Erika Gitselova på erika.gitselova@medborgarskolan.se
Välkommen!

Vill du delbetala kursen? Det går jättebra, skriv bara in det i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Välkommen till en av Medborgarskolans alla kurser och föreläsningar!

Medborgarskolan Växjö

Vintervägen 2, Växjö