Örebro
26 Okt 2024
Dag
Bussaba Kaewtipayanate

Höj dina matlagningsfärdigheter och njut av smakerna från Japan.

Innehåll

Yakiniku, som betyder "grillat kött", är en älskad japansk rätt där tunna skivor fläskkarré marineras i smakrik japansk sojasås och serveras med fluffigt ris och en uppfriskande Wakame-sallad, en saltsyrlig sjögrässallad som är både hälsosam och full av smak

Upplägg

Deltagarna jobbar i mindre grupper och får olika uppgifter enligt recept. Vi avsmakar förstås. Alla hjälper till att duka av och diska. Alla får recept att följa steg för steg.

Under kursen får du lära dig att skapa en autentisk Yakinikusås som lyfter smaken på köttet till nya höjder. Du kommer också att lära dig att koka perfekt japanskt ris, en grundläggande färdighet för att fullända denna måltid. Dessutom visar vi dig hur du blandar en frisk och delikat Wakame-sallad som kompletterar det grillade köttet på bästa sätt.

Inga förkunskaper krävs.

Kursmaterial

Matkostnad och recept ingår i kurspriset.

Bussaba Kaewtipayanate kom till Sverige 2010 och arbetar som kursledare på Medborgarskolan. Hennes familj äger en restaurang och hon är utbildad kock. Bussaba gör alla recept själv från grunden & det är viktigt med goda, färska råvaror samt näringsrik mat. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Vidareutveckling

Bussaba har andra kurser hos oss inom matlagning. Vi har ett stort utbud av matlagningskurser, se vårt kursprogram eller kontakta oss för mer information.

Dagen avslutas med en gemensam måltid. Ta med något att bära hem lite smakprov i. Meddela allergier i meddelandefältet vid anmälan.

Delbetala kostnadsfritt. Ange i meddelanderutan.

Medborgarskolan Örebro Fab.

Fabriksgatan 18, Örebro