Skålan
24 Maj 2024
Mån, Tis, Fre, Sön

Hatha yoga är en bra yogaform om du har mycket spänningar i kroppen och om du vill känna dig mer avslappnad och vital på samma gång.

Hatha yoga på nybörjarnivå

• mjuka och fysiska positioner
  • lugnt tempo
  • andningsövningar
  • ger balans mellan kropp och sinne

• START: 24 maj, därefter med ojämna mellanrum cirka 1-2 ggr/vecka
  • DAG/TID: Utannonseras via facebookgruppen: Skålans anslagstavla
  • PRIS: 50kr/pass med swish på plats
  • Passets längd: 1,5 timme

• Alla åldrar är välkomna
  • Passet anpassas utifrån gruppen

• Nybörjarnivå

Cecilia Kreuzberger, utbildad i Hatha/Ashtanga yoga, Yoga Darshanam, Indien

• Egen matta medtages
  • Använd mjuk och ledig klädsel
  • Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10 procent rabatt hos Akademibokhandeln och 6 procent rabatt hos Bokus. Läs mer under förmåner.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov är du välkommen att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Skålans Bygdegård

Skålan 245, Skålan