Örebro
13 Sep 2024
Fredagar
Kristin Alm

Här är kundaliniyogan anpassad för dig som är lite äldre. Alla övningar kan göras på golvet eller sittandes på en stol, var och en efter sin förmåga. Det bästa är att vilket du än använder dig av så är övningarna lika effektiva!

Kundaliniyoga är ett system för att integrera kropp, själ och intellekt. Kundalini betyder livskraft. Kundalini är en yogaform för människan i vardagen.

Innehåll
Kursen innehåller fysiska yogaövningar, andningsövningar, avspänningstekniker mm.

Inga förkunskaper krävs.

Kristin är internationellt certifierad yoga och meditationslärare level 1 och 2, samt certifierad för undervisning i gravidyoga och hormonyoga. Hon har undervisat i kundaliniyoga sedan mitten på 90-talet. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Yogamatta finns att låna. Vi har omklädningsrum med duschmöjligheter.

Du får prova första tillfället! Du måste dock göra en anmälan så att du har en garanterad plats då vi inte har några öppna prova-på klasser. Vill du inte fortsätta! Kontakta Medborgarskolan, hej.mitt@medborgarskolan.se eller 010-157 52 00 senast 48 timmar efter första tillfället och före tillfälle 2 så får ni kostnadsfritt avanmäla er från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Friskvårdsbidrag
Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro