Distans
25 Sep 2024
Onsdagar
Alexandra Brouillet

Passa på att lära dig det franska språket! Världen väntar på dig! Bienvenue!

Kursen kommer att hållas på distans i realtid och vi använder plattformen Zoom.

Det innebär att kursen genomförs på samma dag och tid som angivits, men att du deltar via din dator, mobiltelefon eller surfplatta.

Innehåll

I termin 2 kommer du att få lära dig t ex klockan, årstider, månader och veckodagar. Du fortsätter att lära dig grundläggande grammatik, bygga upp ditt ordförråd och träna uttal genom muntliga övningar.
Efter kursen kommer du att klara dig i enkla vardagssituationer. Du kommer att förstå språket bättre, ditt uttal är säkrare och du kan ställa och besvara enkla frågor.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 10 veckor.

Du ska ha gått 1 termin eller motsvarande, ca 20 studietimmar.
- Du kan förstå mycket enkla meningar, ställa och besvara enkla frågor.

Alexandra Brouillet har franska som modersmål och som doktorand lärde hon sig diplomatiskt språk och retorik på universitet i Paris-Sorbonne. Alexandra har stor erfarenhet av studier och arbete utomlands i flera olika länder.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Génial 1 andra upplagan 2011

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com 10 % på Akademibokhandeln i butik.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.