Stockholm
7 Sep 2024
Lördagar
Mayumi Backman

Fortsättningskurs i japanska för barn 13-16 år som är intresserade av japanska och annat som har med Japan att göra..

Kan du en del japanska eller har gått kurs i japanska förut? Då är den här kursen perfekt som fortsättningskurs.
Kursen riktar sig till barn i åldern 13-16 år som är intresserade av Japan, dess språk och kultur med manga, animé, sång osv.

Innehåll

Barnen lär sig vardaglig japanska tecknen (hiragana och katakana). Kursen tar upp olika teman och grammatik (verb, partiklar och adjektiv). Vi arbetar med texter och dialoger. Hiragana-kort och flash cards är populära bland deltagarna.
Barnen fortsätter lära sig vardaglig japanska och enkla kanjitecken.

Upplägg

Barnen övar på att skriva enkla meningar på japanska, läsa dialoger högt och använda enkel japanska i par och grupp.

Förkunskaper

Barnen har deltagit i japanska under åtta terminer, totalt ca 160 studietimmar eller har motsvarande kunskaper.

Kurslitteratur

Kostnad för kurslitteratur tillkommer. Kurslitteraturen är japansk-engelsk, "Japanese for Young People I", Kana Workbook och Student Book. Du kan beställa dem på bokus.com. Kursledaren kompletterar med annat material.

Vi rekommenderar att du köper kurslitteraturen först när faktura/kallelse erhållits från oss.

Mayumi Backman är uppvuxen i Japan och är behörig lärare. Hon har jobbat som lärare i japanska på Medborgarskolan sedan 2006, och har gått kalligrafikurser i Japan

Det är något speciellt med våra ledare.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm