After work

Hos oss på Medborgarskolan har du möjlighet att utveckla din kreativitet och känslan för ett levande material tillsammans med dina kollegor.

AFTER WORK - KERAMIK

• LERA - INTRODUKTION

Under en eftermiddag 13:00–16:00 går vi tillsammans med keramiker igenom olika metoder som ringling, kavling och modellering. Vi pratar om vad keramik är och kan göra, dess möjligheter och begränsningar. Vi går igenom olika tekniker och metoder och tillsammans provar vi dem. I slutet av dagen blir det mer frihet att experimentera.

Pris för max 8 deltagare inklusive material 6 000 kr eller 800 kr/pers

• LERA – DREJNING

Du introduceras in i de olika processerna i lerans formbara värld och i de tekniker du kan använda. Vi drejar ett mindre föremål som en liten skål eller en tekopp. Vi arbetar tillsammans med keramiker under två förmiddagar 09:00-12:00 och du får verkligen prova på om detta med drejning är något för dig. Om du vill får du ta med ditt egenhändigt drejade föremål hem!

Pris för max 8 deltagare inklusive material 12 000 kr eller 1600 kr/pers

AFTER WORK – MÅLERI

• KONSTNÄR- FÖR EN DAG

Med utgångspunkt i övningar och skisser kommer du att färdigställa en målning, och processen kommer att präglas av konstnärlig reflektion både i grupp och med kursledare. Vi diskuterar konst och gör teckningsövningar för att få fram olika tekniker och tankar som kan hjälpa dig bygga upp din bild. Vi använder hela dagen till att färglägga, måla och färdigställa alster. Vi arbetar tillsammans med kursledare under en heldag 09:00-16:00.

Pris för max 8 deltagare inklusive material 8 000 kr eller 1000 kr/pers.

• MÅLA MERA

Kursen ger en fortsatt grund för ditt måleri med inriktning på komposition, färg och lust! Alla kan måla, bara lusten finns! Kursen passar också dig som vill få förnyad inspiration och målarglädje. Du får bygga vidare på din kreativitet och dina drömmar. Vi arbetar tillsammans med erfaren kursledare under två kvällar 17:30-20:30.

Pris för max 8 deltagare inklusive material 8 000 kr eller 1000 kr/pers.

Är du intresserad? Kontakta Eva Lindstrand på 0760236346 eller
eva.lindstrand@medborgarskolan.se

Hos oss blir intresse till kunskap