Amplified Equally fest 17/9

Medborgarskolans egen musikfest – Amplified Equally – med tema jämställd musikscen bjuder på en helkväll med konserter i hus 7 i Slakthusområdet vid Globen, lördag 17/9.

Musikfesten är återkommande årligen i september och nu äntligen kan den hållas på plats fysiskt! Se band från hela Sverige uppträda med temat jämställd musikscen där samtliga bokningar har en jämn könsfördelning.

• Datum: lördag, den 17 september 2022
  • Tid: kl 19–01
  • Plats: Hus 7 i Slakthusområdet (Tbana: Globen)
  • Entréavgift/biljett: 150 kr betalas på plats eller förköp här

Varmt välkomna!

Ladda ner festivalaffischen här.

På scenen

Sven Fredrik

Slagverkaren Sven Fredrik solodebuterade i Oktober 2021 med fantasifull instrumentalmusik i gränslandet mellan genre som electronica och psychavant garde. Med trummor som huvudinstrument tas inspiration från lokalscenens blomstrande electronicasfär, naturen och rymden. Det målas upp ljudvärldar med stora penslar och små detaljer. Sven Fredrik har sedan millennieskiftet varit aktiv i Indierocksammanhang och turnerat flitigt i både Europa och Nordamerika.

Det självbetitlade debutalbumet släpptes digitalt och på kassett genom Lamour Records. På Local Heroes galan i Mars 2022 fick Sven Fredrik pris i kategorin ”Årets solo” med motiveringen: ”En av årets mer unika lyssningsupplevelser från Gästrikland".

Sticky Baby

stibab_liten_amplified

Sticky Baby är som en punkspark rakt i hjärtat. Bandet föddes 2019 i en källare på Södermalm. De har sedan dess klibbat sig fast på Stockholmscenen. Med inspiration från Delta 5, Ramones & Bikini Kill gör Sticky Baby hård garagepunk.

DULL

dull_liten_amplified

DULL är indie och punk från båda sidor av millennieskiftet.

Bandmedlem: ”Vi som spelar syns eller har annars synts i bland annat Dead Vibrations, Martin Savage Gang, Twin Pigs och Boris and the Jeltsins. Vi bildade DULL under pandemin när livet inte var annat än trist. Men i replokalen kom låtarna snabbt. En LP kommer i februari nästa år via anrika indielabeln Startracks men några smakprov i form av singlar finns att lyssna på redan nu på Spotify.”

Aquila Rift

aquillarift_liten_amplified

Bandet Aquila Rift bildades under pandemin 2020 i Stockholm. Bandmedlemmarna Mikael Moberg, Lovisa Mood och Hanna Engström har via Medborgarskolans musikverksamhet Amplified fått stöd med bland annat replokal och bildat studiecirkel.