Gratis hjälp under corona med kompetenshöjande kurser

Har du blivit permitterad, varslad eller uppsagd under coronakrisen - eller riskerar du att bli det? Kanske sökte du jobb redan innan pandemin bröt ut? Medborgarskolan erbjuder gratis kurser för kompetensutveckling. Först till kvarn!

Regeringen har tilldelat ekonomiskt stöd till Sveriges studieförbund för kompetenshöjande insatser på distans. Detta för att lindra coronakrisens effekter på arbetsmarknaden genom fortbildning för omställning.

Vi erbjuder hjälp med följande på distans:

På Medborgarskolan har vi tagit fram ett antal kurser för att höja din kompetens inom följande ämnen:

Data:

Skriv bättre CV
Starta eget

Distanskurser

Kurserna omfattar 35-50 studietimmar och genomförs på distans. Det innebär att du kan anmäla dig till och delta i flera kurser. Kurserna startar efter att tillräckligt många anmälningar inkommit och startas löpande.

Du kommer få en kursledare som leder dig genom kurserna. Om du blir antagen till kursen får du ett brev hem med posten som en bekräftelse på din anmälan och antagning. Där får du all information som du behöver.

Målgrupp för satsningen

Målgruppen för satsningen är vuxna personer i arbetsför ålder som på olika sätt drabbats under coronakrisen. Är du en av dem? Kanske har du förlorat ditt jobb eller riskerar att göra det? Klicka då in dig på länken nedan för att ta del av vårt utbud och anmäl ditt intresse. Kurserna är kostnadsfria men eventuellt studiematerial kan tillkomma som du själv måste betala. Vi har ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller.

Anmäl dig nu! Begränsat med platser

Klicka på länken nedan och välj den kurs som intresserar dig. Då vi har begränsat med platser gäller först till kvarn fram till den 31 maj. Vi återkommer därefter till dig om du har fått en plats. Välkommen med din ansökan!