Invigning av våra nya lokaler i Borås

MÅNDAG 26 FEBRUARI KL 12:00-20:00

Varmt välkommen

till en eftermiddag fylld med lustfyllda möten, prova på, workshops, musik, mingelmat, uppvisningar och underhållning!

Förutom oss som jobbar här får du träffa kursledare, potentiella samarbetspartners, jobbcoacher och även möjlighet att testa nya, spännande aktiviteter.

Du som anmäler dig till en kurs i Borås på plats denna dag får 15 % rabatt! (Gäller ej distanskurs eller enskild undervisning.)

Är ni en grupp eller förening som är intresserade av att samarbeta med Medborgarskolan, så är ni extra välkomna denna dag! Ni får möjlighet att träffa andra grupper som samarbetar med oss och vi kan ge er konkreta exempel på vad det innebär och vad vi kan hjälpa er med.

Ytterligare programpunkter läggs upp här efter hand.

Hela dagen

Följande föreningar finns på plats och informerar om sina respektive föreningar:

Afghanska kulturföreningen
Fredsbaskrarna Sjuhärad
Missing People

Även material – såsom affischer, flyers, böcker och dräkter – från övriga föreningar finns tillgängligt under hela dagen.

Kl 12:00-20:00 Art by Jennifer J – utställning

Utställning av akrylmålningar på canvas – både abstrakta och figurativa motiv – av Jennifer Johansson. Konstnären finns själv på plats under delar av dagen.

Kl 13:00-17:00 De sju häradernas kulturhistoriska förening

Ordförande Iréne Arvidsson finns på plats och presenterar föreningens verksamhet med hjälp av årsböcker och folder samt ett bildspel som illustrerar verksamheten, såsom bland annat sommarsöndagar i Ramnaparken, slåttergille på eget gravfält i Hökerum, konsert i Ramnakyrkan.

Kl 14:00-16:00 Bill Bakkemosse (kursledare akvarell)

Kom och träffa konstnären som också är kursledare i våra akvarellkurser!

Kl 14:30-18:30 Sarah Nasser (kursledare yoga och meditation)

Träffa vår kursledare, prata yoga och meditation och få mer information om våra kurser!

Kl 16:00-19:00 Graziano Geremia (kursledare spanska, italienska och engelska)

Kom och träffa vår kursledare i spanska, italienska och engelska och få mer information om kurserna!

Kl 17:00 Migjeni – albanskt kulturcenter

Författare läser dikter på albanska och svenska. Föreningen berättar om albansk kultur, visar upp dräkter och visar en kortfilm.

Kl 17:00-20:00 Civilförsvarsförbundet

Civilförsvarsförbundet berättar om sina kurser i Krisberedskap och HLR (Hjärt- och lungräddning) och visar material på plats. Du kan även anmäla dig till deras viktiga kurser under våren.

Kl 17:30-18:00 Afghanska kulturföreningen – tabla

Afghanska kulturföreningen spelar tabla, ett instrument från Afghanistan och mellanöstern.

Kl 18:00 Trio Planets – music from around the world

Nystartat musikaliskt projekt med akustisk gitarr i ena handen och turkisk saz i andra. Projektet är skapat av några vänner som spelar musik, där västvärlden möter mellanöstern.

Kl 19:00 Child of Animus – musikframträdande

Gitarrdriven progressiv rock från yttre rymden. Ett konceptuellt projekt med starkt narrativt material om en multi-dimensionell varelse, som funnit fascination för jordbor och deras musik och gestaltar det i form av spännande melodiska rocklåtar med texter om vår samtid, det innersta i våra känslor och det som är levande i oss alla.

Musikframträdandet förgylls av individuella videor på projektor där den digitala sångaren huserar. Ett unikt visuellt spektakel utan dess like med auditiva och visuella delar för en fantastisk show.

Kl 18:30-19:00 Afghanska Kulturföreningen – dansuppvisning

Afghanska kulturföreningen har dansuppvisning i traditionell folkdräkt.

Här finns vi

Skaraborgsvägen 35 E | 506 30 Borås