Presentera, engagera, inspirera – grundkurs

Plats: Medborgarskolan, Göteborg
Tid: Lördag 24 september 2022, kl 10:00-16:00
Ledarutbildare: Anette Nääs

Vill du känna dig trygg och karismatisk när du står framför dina deltagare och åhörare för att i ännu högre grad kunna fängsla och beröra? Anette Nääs ger dig konkreta tips och verktyg som hjälper dig att känna dig stabil, säker och inspirerande – i dig själv och i din kommunikation.

Du får lära dig hur du använder kroppen och rösten för att förbättra och förstärka din kommunikation. Både din kropp och din röst är unika och kan vara kraftfulla och mångfacetterade verktyg. Medvetenhet är nyckeln!

Du lär dig även hur du hanterar nervositet, hittar ditt fokus och hur du plockar fram din karisma och utstrålning när du bäst behöver den. Vi arbetar med att få din inre kraft att lysa – din energi, din passion, dina drömmar och din fantasi.

Förkunskaper

Inga förkunskaper behövs.

Om ledarutbildaren

Anette Nääs har arbetat som kursledare i kommunikation och presentation i över 10 år och coachat allt från musiker med scenskräck till chefer som ska presentera nya idéer för sina anställda. I grunden är Anette utbildad skådespelerska och regissör inom teater och film. Hon har medverkat i flera dramaproduktioner på bland annat SVT samt drivit ett flertal teaterproduktioner. Hon är även utbildad och verksam reikiterapeut och mindfulnessinstruktör.

Uppdragsgivare

Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Härryda kommun, Kriminalvården, Medborgarskolan, Musikhögskolan, Svenska kyrkan, Räddningstjänsten, skolor och privatpersoner.

Läs mer på www.naaspresenterar.com

Referenser

"It is my pleasure to recommend Anette Nääs. After participating in one of her training seminars I found myself inspired and excited to get back into the classroom and apply what I learned with my own students. Her seminars are not only valuable for teachers but also for anyone who wants to communicate more effectively and make a good first impression at work or in their free time. I give her my highest recommendation!"

Mark Graham, kursledare på Medborgarskolan

"Kursen hade ett tydligt och effektivt upplägg som gjorde att jag fick ut mycket på kort tid. Inslag i kursen var bland annat att filma presentationerna, ge konstruktiv feedback till varandra och effektiva avslappningsövningar. Anette är en kursledare med positiv energi, egen praktisk erfarenhet och stort engagemang för kursdeltagarna."

Bodil Hedberg Petersson, kultursamordnare/program och utställningar på Härryda kommun

Anmälan

Du anmäler dig till din kontaktperson på Medborgarskolan. Välkommen med din anmälan så snart som möjligt då antal platser är begränsat, dock senast 14 dagar före utbildningstillfället. (Vill du anmäla dig senare än 14 dagar före kursstart, kolla ändå med din kontaktperson om det går att ordna.)