Musikstudio i Värmland

Vill du och ditt band spela in en demo, en låt eller ett helt album? Tillsammans med Small Lake Studios kan vi erbjuda dig och ditt band professionell hjälp och inspelning i fullstor studio med enskilt trumrum. Inspelningsstudion ligger i Edsvalla, ca 1,5 mil väster om Karlstad. Utöver det kan MF Ljuddesign hjälpa ert band att få akustiken att fungera optimalt i er replokal.

STUDIOINSPELNING - Låter det intressant?

Medborgarskolan och Small Lake Studio har ett samarbete som möjliggör att du som musiker och band kan spela in din musik i en musikstudio.

• Spela in demo
  • Spela in en låt
  • Spela in ett helt album
  • Spela in er egen musik

LJUDPROBLEM I REPLOKALEN? - Det finns hjälp att få!

Medborgarskolan och MF Ljuddesign har ett samarbete som möjliggör att ni som band kan få hjälp med att hitta fram till ett bra ljud i replokalen. Att spela musik blir så mycket roligare när man har ett bra och balanserat ljud i replokalen. Med relativt enkla medel kan ljudet bli så mycket bättre.

• Har ni högtalare/förstärkare rätt placerade?
  • Har ni ljudabsorbenter på rätt ställen?
  • Hitta klangbalansen och få bort missljud och grötiga toner.

MF ljuddesign_webb.png

MF Ljuddesign

Kontakta Medborgarskolan för mer information:

Vi kan stödja dig och ditt band om ni vill spela in en skiva eller göra en demo, liksom erbjuda hjälp för att balansera ljudet i er replokal.