Medborgarskolan med känsla för konst

Upptäck en spännande möjlighet att berika ditt liv genom Medborgarskolan Syds stipendiefond! För hösten 2024 erbjuder vi platser för dig som vill följa din passion och utvecklas. Stipendiet är designat för att stödja individer med olika utmaningar, oavsett om det beror på studier, arbetslöshet, sjukdom eller nyligen ankommen till Sverige.

Medborgarskolan Syds Stipendiefond

Möjligheten att ansöka till vår stipendiefond kommer snart att öppna igen inför hösten! Om du har frågor eller vill skicka en generell intresseanmälan, kontakta oss på:
region.syd@medborgarskolan.se

Vi tror på din potential och behöver just dig för att göra vårt kursutbud ännu starkare. Som stipendiat får du möjligheten att delta i en kurs helt kostnadsfritt, då Medborgarskolan står för kursavgiften. Vi är ett ledande studieförbund i Sverige och strävar efter att erbjuda kunskapsutveckling som öppnar dörrar till nya möjligheter.

Oavsett om du är barn eller vuxen, är vår vision att främja din personliga tillväxt och öka mångfalden i våra kurser. Ansökningsprocessen är enkel – fyll i formuläret nedan och ge dig själv chansen att bli en del av vårt inspirerande lärande sammanhang.

I enlighet med GDPR sparas ansökan så länge som det behövs för beslutsprocessen, högst ett år. Din ansökan är hemlig - inga andra än beslutsgruppen för vet vem som söker. Vid beviljad ansökan kommer du att registreras på kursen på samma sätt som övriga deltagare och då kommer en notering stipendium synas för våra administratörer (men ej vara synligt för ledare eller övriga deltagare). Beslutet går ej att överklaga. Vid många likvärdiga ansökningar kan lottning avgöra.

Snart öppnar ansökningen igen inför hösten!

För ytterligare information eller eventuella frågor, kontakta oss:
region.syd@medborgarskolan.se