Kvinna filmar sig själv jobbar med keramik

Är du nyfiken, kreativ och gillar att skapa innehåll för digitala kanaler? Som Kunskapskreatör hos studieförbundet Medborgarskolan får du prova på någon av våra kurser eller aktiviteter – det kan vara allt från att lära dig måla i akryl, sy om second hand-kläder eller laga koreansk mat. Samtidigt tar du också fram någon typ av innehåll (video, bilder eller text) som berättar om din upplevelse, för att inspirera andra till lärande.

Testa nya saker och inspirera andra!

Vill du dela med dig av din kunskap på andra sätt?

Vi behöver alltid kursledare som kan inspirera och lära ut nya kunskaper till våra deltagare.

Vad gör en Kunskapskreatör?

Som Kunskapskreatör får du lära dig något nytt och inspirera andra på samma gång! Det är faktiskt precis så Medborgarskolan och folkbildning fungerar i vanliga fall också - att engagerade människor delar med sig av sin kunskap.

Jobba-som -kunskapskreatör-medborgarskolan

Du deltar i någon av våra kurser eller aktiviteter under våren eller sommaren 2023 och skapar samtidigt någon form av material genom att till exempel genom att fota, filma, podda eller skriva om din upplevelse. Tillsammans kommer vi överens om det ska vara till exempel en tutorial, en instareel, en artikel, ett poddavsnitt, en vlog eller något annat kreativt som du kommer på.  Materialet ska göra att fler kan upptäcka hur det är att vara deltagare hos Medborgarskolan.

Hur funkar det?

När du ansöker kan du välja vilka teman (exempelvis konst och hantverk, djur och natur eller språk) som du är mest intresserad av. Om du blir erbjuden en av platserna som kunskapskreatör så föreslår vi en av våra kurser eller aktiviteter i ditt närområde efter dina intresseområden. Vi skriver ett avtal, du deltar i verksamheten får betalt för ditt arbete med att ta fram material. Materialet som du skapar sprider du sedan i dina egna kanaler, och Medborgarskolan publicerar det som en del av våra kurskampanjer 2023, så att fler ska kunna få inspiration och fakta om hur det är att vara deltagare i Medborgarskolans verksamhet.

Du behöver ha egna konton där du kan sprida innehållet. Det är inget krav att du har många följare!

Hur ansöker jag och vad händer om jag får uppdraget?

Enkelt, läs mer och skicka in ansökan i det här formuläret under våra lediga jobb. Om du blir en av Kunskapskreatörerna så träffas vi för ett digitalt samtal och går igenom avtal, ekonomisk ersättning, tidsram och allt annat du behöver veta! Jobbet ska utföras under maj-juni.

Frågor?

Kontakta marknads-och kommunikationsavdelningen med ämnet “Kunskapskreatör” i ämnesraden.

Vill du dela med dig av din kunskap på andra sätt?