Starta företag – tillsammans!

Har du en idé du brinner för? Har du funderat på att starta eget? Vill du få verktyg för att ta nästa steg?

Tillsammans med Coompanion erbjuder Medborgarskolan dig en kostnadsfri kurs i att driva företag, med tio digitala träffar under hösten. Under kursen kommer du bland annat lära dig om lagar och regler, bokföring och moms och få kunskaper och verktyg för att kunna bygga vidare på din affärsidé. Ta chansen att förverkliga dina företagsidéer tillsammans med andra personer och kunniga kursledare från Coompanion. Alla typer av affärsidéer är välkomna, oavsett bransch!

Kursstart 19/10 kl. 14-16:15

Kursen går varje tisdag och torsdag mellan kl. 14.00-16.15, första träff 19/10, sista träff 18/11.

Träffar sker digitalt via Zoom, du behöver en dator för att kunna delta.

Kursen är kostnadsfri, men du måste delta på samtliga träffar annars utgår en avgift på 500 kr.

Kursen riktar sig till dig som på grund av coronapandemins påverkan på samhället blivit, eller riskerar att bli, korttidspermitterad, varslad eller arbetslös. Deltagare från hela landet är välkomna att anmäla sig.

Efter genomförd kurs får du ett kursintyg och tillgång till Coompanions digitala mötesplats för tillsammansföretagande.

Sara Bredberg
Verksamhetsutvecklare Medborgarskolan Stockholm