Har det blivit för mycket stillasittande den senaste tiden? Är det dags för nya vanor? Du kanske till och med har kvar av det friskvårdsbidrag som många arbetsgivare erbjuder?

Fokus på hälsa är stark även i Medborgarskolans utbud, och friskvård kan vara mycket. Medborgarskolan har kurser inom bland annat massage, kostrådgivning, stresshantering och SUP ( Stand Up Padling).

Fem sätt att använda friskvårdsbidraget

Föreläsningar

Många av Medborgarskolans ledare är experter inom sitt område och kan lära dig, vännerna eller kollegorna på jobbet mer om stresshantering, kost, hälsa och motion.

Mental träning

Oro och stress har blivit ett av våra vanligast åkommor. Hjärngympa som meditation, mindfulness och annan stresshantering hjälper oss till ett mer balanserat liv.

Yoga

Den gamla österländska yogafilosofin har många fördelar, styrka, smidighet, kontroll över kroppen. En del yogaforskning menar att man till och med blir mer intelligent av yoga.

Matlagning

Matlagning som främjar hälsa kan bekostas av friskvårdsbidraget. Det gäller dock inte all matlagning utan bara den som har hälsoinriktning, som tex rawfood principen.

Dans

Allt från bugg och jazzdans till zumba och magdans. Förutom att dans är bra träning för kroppen, ökar syreupptagningen och gör dig rörligare så kan det vara en social gemenskap som stärker välbefinnande och självkänsla.

Här samlar vi kurser och evenemang som på olika sätt handlar om friskvård.

För ePassi användare. På vissa av våra orter kan du betala hela eller delar av kursavgiften via ditt ePassi-konto.

Läs mer om Skatteverkets regler för friskvårdsbidrag

Vårt utbud inom Friskvård

Din sökning"" visar 247 resultat i

Sortera på:

Läs vidare om "Afrikansk dans fortsättning"

Afrikansk dans fortsättning

Ort: GöteborgStartdatum: 15 Maj 2024Tid: 19:05-20:05Antal tillfällen: 3 st tillfällenDagar: OnsdagarPris: 545 kr
Läs vidare om "Yinyoga lärarutbildning modul 1."
Helgkurs
Intensivkurs

Yinyoga lärarutbildning modul 1.

Ort: LimhamnStartdatum: 30 Aug 2024Tid: 10:00-18:00Antal tillfällen: 3 st tillfällenDagar: Fre-SönPris: 5 400 kr
Läs vidare om "Yoga - miniretreat"

Yoga - miniretreat

Ort: KarlstadStartdatum: 6 Okt 2024Tid: 10:00-13:00Antal tillfällen: 1 st tillfällenDagar: SöndagPris: 288 kr