Distans
Ledare
Victoria Kreuger
0 kr

Välkommen att träffa andra ledare inom Medborgarskolan. Få information som grund för kursledare och kulturarbetare. Utveckla din grupp/förenings verksamhet och lär dig mer om folkbildning,

CIRKELLEDARUTBILDNING

Vi erbjuder alla som är nya som ledare, eller har som mål att bli ledare för kurser och folkbildningsträffar/kulturträffar i samarbete med oss, att gå vår cirkelledarutbildning.
Ett steg i att kvalitetssäkra vår verksamhet samt att hjälpa dig som är kursledare att få en bättre grund att stå på och ett förbättrat samarbete.

Även du som gått tidigare får delta och fräscha upp dina kunskaper gällande regler inom folkbildning, få tips på hur du utvecklar dig i rollen som ledare, och få värdefull information som hjälper dig och din förening på bästa sätt.

För att kunna vara ledare inom ett studieförbund måste man ha genomgått studieförbundets cirkleledarutbildning för att bli godkänd som ledare.

Kurskvällen innehåller bland annat:

- Kunskap om folkbildning och Medborgarskolans verksamhet
- Medborgarskolans värdegrund
- Studiecirkelpedagogiken och ledarrollen inom folkbildningen
- Tydliggöra vårt samarbete för deltagarna
- Kunskap, lärande och grupprocesser
- Skillnader mellan studiecirklar och kultur
- Kursplanering och arbetsplan
- Närvarolista-E-tjänst

Träffen kommer att ske digitalt och du får en länk via mail dagen inna kurstillfället.
Du behöver en stabil internetuppkoppling och en dator/platta/telefon med kamera och mikrofon för att kunna delta.

Om du hellre vill gå kursen fysiskt på plats i våra lokaler så kontakta:
Victoria Kreuger
Verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan