Örebro
Lördag
Sofia Dahl
950 kr

Vi provar på och lär oss ådringsmålning / marmorering där målar i öl och olja på papper. Vi lär oss tre olika marmor sorter under denna dag

Innehåll
Teoretisk genomgång sker under tiden vi målar praktiskt, i vägeldninga av vår oergört kreativa och duktiga kursledare Sofia Dahl!
Marmorering och ådringsmålning är gamla tekniker som använts för att få ett material att ge sken av att vara ett mer ädlare slag, t.ex kan man få enklare furu att se ut som valnöt eller en gjuten pelare att se ut som om den var huggen ur marmor.

Upplägg
Kursen pågår under  5x45 minuter  samt 45 lunch .

Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs, detta är en kurs för nybörjare

Sofia Dahl är en fantastisk silversmed men också kunnig inom många olika konstformer,och examen i dekormåleri hon har erfarenhet av flera år som omtyckt kursledare hos oss på Medborgarskolan

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial
Kursmaterial köps av kursledaren på plats för ca 150kr / person

Under den termin som du är kursdeltagare på Medborgarskolan får du 5% rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta ditt lokalkontor för att få rabattkoden.

Tips på vidareutveckling
På  www.medborgarskolan.se hittar du ett stort utbud av olika målerti och hantverkskurser, så som silversmide, akrylmålning, keramik och drejning, läderhantverk vuxen+barnkurser och mycket mer!

Micro finns i lokalen, vi rekommenderar oömma kläder

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Örebro Fredsgatan 14

Fredsgatan 14, Örebro