Karlstad
9 Sep 2024
Måndagar
1 440 kr

Gå en nybörjarkurs i Arabiska. Merhaba! Arabiska är det största av de semitiska och afroasiatiska språken och ett av de fem största språken i världen. Språket skrivs med det arabiska alfabetet och är gemensamt för i stort sett hela arabvärlden. Det är ett av Förenta Nationernas officiella språk.

Innehåll

En kurs för dig som är nybörjare. Vi varvar praktik och grammatik med stöd och hjälp av kurslitteraturen. Du kommer bl.a. lära dig:

• Hälsa och säga adjö
• Fråga hur någon mår
• Ge och förstå vägbeskrivningar
• Be om något
• Handla i butik och på restaurang
• Veckodagar, klocka och tid.

Upplägg

Kursen går en gång i veckan, samma dag och tid. Eventuella lov eller uppehåll bestäms tillsammans gruppen och med ledaren vid kursens första tillfälle.
Kursen omfattar 2x45 minuter per kurstillfälle + eventuell paus.

Förkunskaper

Denna språkkurs är en nybörjarkurs så du behöver inte ha några förkunskaper.

Kursledare

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

I kursen använder vi oss av boken Arabiska för nybörjare textbok med ISBN 9789174346909 och material som framtagits av ledaren. Boken hittar du här.

Observera att kursmaterialet inte ingår i kursavgiften och INTE tillhandahålls av Medborgarskolan.
Invänta kallelse med datum för kursstart innan du köper boken.
Under den termin som du är kursdeltagare hos Medborgarskolan får du även 5% rabatt på www.bokus.com. Rabatten gäller böcker, pappers- och kontorsvaror. Kontakta oss för att få rabattkoden.

Rabatter

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 10% rabatt hos Akademibokhandeln och 6% rabatt hos Bokus. Läs mer under förmåner.

Tips på vidareutveckling

Denna kurs är på 9 tillfällen med möjlighet till förlängning. Efter avslutad kurs har vi alltid fortsättningskurser att erbjuda. Prata med din kursledare så får du hjälp att hitta rätt nivå.

Bra att veta

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Karlstad Fanfaren

Gustaf Anders Gata 7B, Karlstad