20 Apr 2024
Lördagar
Elizabeth Larsson

Den här kursen ger dig grundläggande teoretiska kunskaper i vad som behövs för att sköta redovisningen självständigt i ett mindre företag eller assistera i ett större företag.

Innehåll

Du får lära dig bokföringens grunder och begrepp. Redovisning av vanliga affärshändelser, moms, löner och arbetsgivaravgifter. Orientering i baskontoplan och bokföringslagen.

Upplägg

Vi varvar teori med praktik vid datorer då vi löser bokföringsuppgifter med hjälp av bokföringsprogrammet Visma.

4 lördagar kl 9.00 - 14.30.

Kursen kräver inga förkunskaper i bokföring men man behöver ha viss datorvana.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Kostnad för kurslitteratur tillkommer. Till kursstart behöver du införskaffa följande böcker från Liber förlag:

1. Bokföring från början, faktabok av Rolf Johansson, Claes Ridderström, Caroline Östgren
  2. Bokföring från början, lösningar (samma författare som ovan)

Utvecklingsmöjligheter

Vi erbjuder även grundläggande kurs i bokslut. Vill du gå vidare och få djupare kunskaper så kan du gå en av våra diplomutbildningar.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm