Stockholm
Ledare
Elin Bruun-Nystedt
1 050 kr

Behöver du bli bättre på danska och framför allt förstå danskarna när de pratar, men har du inte tid eller möjlighet att gå en längre språkkurs? Då kan den här kursen vara något för dig.

Innehåll

Du som talar svenska har tur för du kan redan väldigt mycket danska eftersom språket är så nära släkt. Kursens fokus ligger framför allt på hörförståelse och uttal, du från en intensiv och matnyttig guidning i de danska språkljuden.

Tycker du att att danskan bara låter som en obegriplig gröt, så kommer kursen vara "första hjälpen" du behöver för att lära dig vad du ska lyssna efter.

Kursen vänder sig till dig som stöter på danska på jobbet eller kanske har danskar i familjen. Kursen är tänkt som en nybörjarkurs men fungerar även för dig som redan kan lite mer danska och vill förbättra uttal och språkrytmen.

Vi kommer att "gotta" oss i mjuka d´n, obetonade ord-ändelser och varför t ex rökta räkor, fogede rejer, uttalas som "rodjödöhh rajåhh". Givetvis tar vi också de danska siffrorna när vi ändå håller på.

Upplägg

Kursen omfattar 3 x 45 min per tillfälle med 15 minuters paus, vi träffas under 2 lördagar.

Förkunskaper

Antingen är du nybörjare eller så har du lärt dig några ord och fraser genom dina kontakter med danskar

Kursledare

Elin Bruun-Nystedt är född och uppvuxen i Köpenhamn. Elin kom till Sverige 2006 och är tvåspråkig i danska och svenska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av vuxenundervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Ledaren använder eget material till kursen.
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com. Rabattkoden står i din kallelse.

Bra att veta

Liten grupp 4 - 6 deltagare.
Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm