Distans
12 Sep 2024
Torsdagar
Torkel Edström

Engelska konversationskurs är lämplig för dig som förstår engelska hyggligt men tycker det är lite otäckt att prata själv. Genom enkla, styrda diskussioner i trygg miljö övar du upp din förmåga att uttrycka dig.

Innehåll

Kursen vänder sig till dig som redan har goda grunder men som vill fortsätta att hålla dina engelskkunskaper aktuella och levande. Vi tränar upp säkerheten genom att konversera på "enbart" engelska.

Upplägg

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi ses via den digitala plattformen en gång i veckan under 8 veckor på distans.

Förkunskaper

Du bör ha förkunskaper lägst motsvarande Europarådets nivå B1 som betyder att du börjar få grepp om engelskan och kan uttrycka dig ganska bra i vissa sammanhang.
Känner du dig osäker på vilken nivå du befinner dig, gör ett nivåplaceringstest på vår hemsida www.medborgarskolan.se

Torkel Edström är mycket språkintresserad och pratar ett flertal språk flytande. Han har bott utomlands länge, bland annat på Irland och i Japan, och har i många år arbetat på multinationella företag med mycket internationella kontakter.

Det är något speciellt med våra kursledare! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Material till lektionerna skickas ut till deltagarna av kursledaren. Kan vara gloslistor och/eller kortare texter som du får läsa till gången efter.

Tips på vidareutveckling

Vill du prova på ett annat språk? Medborgarskolan har kurser i spanska, italienska, arabiska m fl.

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminära. Observera att du alltid får en kallelse/faktura innan kursstart.
  • Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.